.

15 December 2013

Recenzie: Night School de C.J. Daugherty

Lumea lui Allie Sheridan este la pământ: fratele ei mai mare a dispărut, ea a fost dată iar afară din școală pentru indisciplină, ba chiar și arestată. Din nou. Trimisă de părinți la o școală-internat extrem de strictă, Allie se așteaptă să găsească acolo o închisoare. În schimb, descoperă că Cimmeria este un liceu de elită foarte diferit, o şcoală de modă veche, a cărei clădire, aflată în mijlocul naturii, datează de câteva sute de ani și este complet lipsită de orice cale de acces la tehnologia modernă. Elevii săi sunt un straniu amestec de tineri supradotați și de fii de milionari, deși Allie este sigură că ea nu face parte din nici una dintre aceste categorii. Regulile școlii sunt cvasimilitare, iar anumiți elevi sunt recrutați într-un grup de elită foarte discret, o organizație misterioasă autointitulată Night School.

Curând, Allie constată că, mai ales în timpul nopții, Cimmeria este plină de secrete, că toată lumea minte. Pe măsură ce școala începe să devină un loc foarte periculos, adolescenta trebuie să decidă în cine poate avea încredere și, mai ales, pe cine poate să iubească...
În Night School, C.J. Daugherty creează o lume tulburătoare, plină de mister, de primejdii și de emoție.

„O eroină inteligentă, atrăgătoare și o intrigă palpitantă, plină de suspans.“ (Kirkus Reviews)

Roman publicat în peste 20 de țări

Cartea poate fi comandată AICI cu 40% reducere!

Mulţimim sponsorului nostru Editura Litera pentru şansa de a citi această carte! Puteţi găsi foarte multe cărţi la preţuri extraordinare chiar AICI!

Părerea mea (Simona):   Am citit foarte multe cărţi bune sau mai puţin bune, dar niciodată nu m-am găsit în situaţia de a nu şti ce să spun despre ele, cum mă tem că mă regăsesc acum. Am rămas impresionată de stilul autoarei care este alert şi incitant. Nu ştiu dacă a fost vina adrenalinei pe care o simţeam odată cu personajele sau faptul că am avut chef de citit, dar cert e că nu am putut să mă desprind de carte. Sâmbătă dimineaţă am început să citesc şi vreau să vă spun că în urmă cu 2 ore am terminat cartea. Din păcate nu am putut să scriu o recenzie atunci pentru că în mintea mea se învârteau foarte multe întrebări, dar în acelaşi timp eram mulţumită de sfârşitul primului volum.

“Trouble was her default setting.”

Totul începe când Allie este prinsă de poliţie şi arestată pentru a treia oară în acel an. Se pare că părinţii fetei se cam săturaseră de comportamentul ei iresponsabil şi decid să o trimită la Cimmeria. Fata este îngrozită şi nu ştie ce o să o aştepte acolo. Crezând că este o şcoală de corecţie ea se aşteapta la ce era mai rău. De la dispariţia fratelui ei mai mare Allie a început să fie nepăsătoare şi distantă făcând tot felul de prostii. Din păcate la Cimmeria reguliele trebuie respectate altfel elevii vor fi sancţionaţi.

Ajunsă acolo ea este surprinsă să vadă cât de implicată este directoarea acestei instituţii şi cât de frumos se poartă cu ea unele persoane. Prima persoană pe care o cunoaşte Allie este Jo colega ei de bancă. Cele două devin încet, încet prietene bune şi încearcă să fie sincere una cu alta, dar se pare că Cimmeria are un cod special al tăcerii care odată încălcat te poate costa scump.

“The voice in her head told her not to trust him. But then, the voice in her head didn't trust anyone.”

Allie este plăcut surpinsă să observe că băiatul pe care îl place pare să-i răspundă la fel şi începe o relaţie cu acesta. Pe numele său Sylvaine (brunet cu ochi albaştrii!) bogat, galant şi foarte romantic acesta o cucereşte imediat pe Allie, dar toată lumea o avertizează că noul ei iubit nu e ceea ce pare. Fata nu vrea nici în ruptul capului să plece urechea la zvonurile despre el, dar când Carter West o avertizează că e în pericol alături de Sylvaine, fata începe să se îndoiască de alegerea făcută. De ce ar avertiza-o Carter? Oare ce ştie el şi ea nu?

Aparent Cimmeria este plină de secrete şi toate persoanele care învaţă la această şcoală se pare că au dobândit acest drept. Fie că este dat de descendenţa familiei sau de relaţiile din interiorul instituţiei. Allie este confuză pentru că nici unul dintre părinţii ei nu a învăţat acolo ceea ce o face să se întrebe ce caută ea acolo? Aceasta începe să pună la îndoială toate lucrurile spuse de părinţii ei şi nu ştie pe cine să mai creadă.

“I hate it when therapy jumps out and surprises you like that.”

Pe măsură ce zilele trec şi Allie este prinsă în atmosfera plăcută a Cimmeriei, ea nu poate uita noaptea în care a găsit cadavrul prietenei şi colegei sale Ruth. Acea noapte o bântuie şi nu-i dă pace. Ea vrea să afle ce se întâmplă, dar nimeni nu vrea să-i spună. Întrebările ei par să-i deranjeze pe ceilalţi, aceştia minţind-o cu nonşalanţă. După ce se desparte de Sylvain care s-a dovedit a fi la fel de mizerabil pe cât susţineau cei care îl cunoşteau, Allie se decide să poarte o discuţie între patru ochi cu chipeşul Carter West (brunet cu ochi negrii!). Acesta nu vrea să-i dezvăluie adevărul fetei, dar încearcă să o protejeze chiar dacă ea nu ştie prea bine de ce este protejată.

“What should I say? ‘Well, the murder was a little upsetting, and the fire did worry me a bit. I was nearly date-raped and my ex best friend is crazy. But, hey, at least I’m making an A in History’?”

Night School este un club de elită care are reguli stricte şi care selectează cei mai buni copii din cadrul Cimmeriei. Pentru ce? Nimeni nu ştie, dar un lucru e cert dacă un membru Night School vorbeşte va plăti scump pentru asta. Intrigată de acest grup care poate deţine răspunsurile pe care ea le vrea, Allie încearcă să afle mai multe despre organizaţie chiar de la cineva din interior. Cine credeţi că este persoana care îi dezvăluie lui Allie adevărul despre Night School? Ar putea exista cineva care îşi doreşte să fie sincer cu ea şi să o ajute să descopere cine e cu adevărat şi ce caută acolo? Nu veţi afla de la mine!

“Fine. You stay here. I shall return when I’ve found food. But when you all faint from hunger later don’t think you can just feed on me.”

Sfârşitul cărţii este surprinzător şi plin de adrenalină! Mi-am dorit atât de mult ca secretul din spatele clubului Night School să mă surprindă şi sinceră să fiu am rămas şi mai în ceaţă decât eram dacă e posibil aşa ceva:)). M-am bucurat când Allie alege să fie cu băiatul potrivit şi când află care este legătura ei cu Cimmeria. Recomand această carte tuturor!