Review: Under the Dome(serial)

UNDER THE DOME

http://www.imdb.com/title/tt1553656/?ref_=nv_sr_2Gen: Drama/Mister/Thriler/SF
Data aparitiei: 24 iunie 2013(USA)
Serialul se bazeaza pe romanul lui Stephen King,
                        "Under the Dome".
Sinopsis:

" Acţiunea are loc în statul american Maine, în micul Chester's Mill, un orăşel care se trezeşte izolat de tot ce-l înconjoară din cauza apariţiei unei misterioase cupole transparente, imposibil de penetrat. Dacă apariţia misterioasă a domului nu era de ajuns, în orăşel se mai afla un asasin, prizonier în Chester's Mill după ce îl ucide pe doctorul din mica localitate, un politician cu interese ascunse hotărât să folosească noua situaţie pentru a controla orăşelul, pe fiul psihopat al acestuia, o jurnalistă gata de orice pentru a explica apariţia cupolei, o avocată din Los Angeles prinsă şi ea în Chester's Hill cu partenera ei şi fiica acesteia, şi multe alte persoane cu interese divergente."

Părerea mea:

Nu am citit cartea dar aş fi vrut să o fi făcut înainte de-a vedea filmul. De obicei cartea bate filmul şi sunt foarte curioasă dacă este adevărat şi de această dată. Serialul este unul foarte bun, mie personal îmi place şi m-a "prins" foarte tare, vi-l recomand.

Chester's Mill era un orăşel tipic din America, fiind cunoscut pentru pământul fertil şi pentru oamenii prietenoşi, era un orăşel obişnuit unde, chiar şi cele mai mari probleme puteau părea simple. Un loc obişnuit din toate punctele de vedere. Dar totul a durat până într-o zi când imprevizibilul s-a produs şi o barieră numită Dom s-a aşezat peste oraş şi i-a prins pe toţi locuitorii care erau în acel moment în el. Brusc, orăşelul paşnic se schimbă în totalitate. El a provocat multă groază şi haos. Încet, încet lucrurile devin o nebunie, domul schimbă oamenii, îi face să fie dornici de putere, crime şi fiecare încearcă să supravieţuiască aşa cum poate mai bine. Domul îi ţinea pe toţi în interior ca pe nişte prizonieri şi ameninţa să le dezvăluie toate secretele. În timp ce afară autorităţile încep să se mobilizeze, în interior, se instalează panica iar teama începe să iasă la iveală şi să pună stăpânire pe oameni. Nimeni nu se mai simte în siguranţă.
Se întâmplă lucruri ciudate, mor unele din personajele principale şi apar altele.

De ce ei?
        Există ceva pentru care au fost pedepsiţi?
        De ce se află Domul acolo?
        Există vreun motiv specific?

Curând patru tineri, asupra cărora Domul are o putere misterioasă, descoperă că şi acesta are secretele lui.
                                  Dar un lucru este sigur: Nu au nicio cale de scăpare.

Serialul este o poveste despre supravieţuire, o poveste incredibilă, într-un orăşel perfect şi ideal aşa cum îi plăcea lui Stephen King să descrie frecvent, orăşelul fictiv din mintea sa. Chester's Mill era un loc liniştit, dar cu părţi întunecate. Înainte de-a coborâ Domul, s-a simţit un cutremur foarte puternic şi s-au auzit nişte zgomote foarte ciudate, pământul li s-a mişcat sub picioare, iar rafalele de vânt au făcut ravagii şi i-au făcut pe oameni să se îngrozească. Imaginile înfiorătoare şi de groază care au fost prezentate atunci când a coborât Domul m-au făcut să am "pielea ca de găină", am văzut oameni care au fost secţionaţi şi şi-au pierdut membrele. Dintr-o dată lumea s-a întors cu susul în jos, s-a creat haosu, teroare şi inexplicabilul a pus stăpânire pe oameni. Când Domul a tăiat oraşul în două au început să se întâmple multe accidente: oamenii mergeau pe stradă, conduceau maşini sau pilotau avioane şi dintr-o dată se loveau de-o perdea invizibilă,
Caracterizare:

Big Jim Rennie- este o persoană avidă de putere, singurul consilier rămas în oraş, este un tip care nu poate fi "egalat" după cum spun oamenii. Este de asemenea şi comerciant de maşini de mâna a doua, o persoană deosebit de importantă pe care se bazează toţi locuitorii, neştiindu-i nimeni secretele şi afacerile dubioase în care este implicat.

Julia Shumwai- este noul editoar de la ziarul local, în cautare de ştiri noi şi importante, iar dacă vrea să afle adevărul despre ceva, nu se opreşte până nu îl găseşte. Ea s-a mutat în oraş, împreună cu soţul ei, care este doctor.

Junior Rennie- este un tânăr instabil psihic, îndrăgostit de Angie McAlister, care îl păraseşte şi îl face să sufere enorm de mult. El este fiul lui Big Jim şi suferă încă de când i-a murit mama care a fost o persoană importantă în apariţia Domului.

Barbie- este unul dintre personajele principale care se află în oraş datorită unor circumstanţe suspecte, nu îl cunoaşte nimeni şi nici nu ştie nimeni de unde vine. La început toată lumea credea că este un răufăcător cu un mare secret, cu multe probleme şi cu foarte mult ghinion care şi-ar dori să fugă în padure şi să se ascundă până trece totul. Este frumos, înalt şi blond.

Joe McAlister- este un puşti obişnuit de 16 ani, bun la matematică şi la ştiinţe.

Recomandare: "Under the Dom" este, după părerea mea un serial de nota 10. Are acţiune, mult suspans, dragoste, puţină groază şi personaje foarte potrivite, indiferent dacă joacă roluri negative sau pozitive. Iar efectele speciale sunt extraordinare. Merita sa îl vizionaţi, este foarte bun şi interesant.(Sursa)