Social Icons

.

13 May 2014

Top 5 serii de cărţi fantasy


Ce perioadă este mai perfectă pentru a recupera lecturarea cărţilor preferate, dacă nu vara? Sunteţi de acord cu mine?
Genul literar fantasy ne permite să ne lăsăm liberă imaginaţia, să experimentăm o grămadă de lumi şi de vieţi paralele, să avem parte de aventuri pe lângă care, cele din lumea reală pălesc.
Dacă te numeri printre cei cărora le place cărţile fantasy, următoarele serii de cărţi sunt un „must”.
Cântec de Gheaţă şi Foc - „A song of Ice and Fire” de George R. R. Martin

Seria Cântec de gheață și foc (titlu original A Song of Ice and Fire) este o fantezie epică scrisă de romancierul și scenaristul american George R. R. Martin. Aceasta a fost lansată în 1996, iar până în 2011 a primit nenumărate premii, intrând în topurile celor mai citite cărţi.
Acțiunea se petrece într-o lume fictivă, în principal pe continentul numit Westeros, dar și pe un uscat din est, cunoscut sub numele de Essos. Majoritatea personajelor sunt umane, dar, pe măsură ce seria avansează, sunt introduse și alte rase, cum ar fi recii și periculoșii Ceilalți din nordul extrem și dragonii care scuipă foc din Est, ambele rase fiind considerate dispărute de către oamenii poveștii.

Până în prezent, seria are 7 volume, dintre care 5 s-au tradus și la noi: Urzeala tronurilor, Încleștarea regilor, Iureșul săbiilor, Festinul ciorilor, Dansul dragonilor, The Winds of Winter și A Dream of Spring.
Cronicile din Narnia – „The Chronicles of Narnia” de C.S. Lewis
Cronicile din Narnia (în engleză The Chronicles of Narnia) este un ciclu de romane scris de C. S. Lewis. Tema principală este destinul unui tărâm numit Narnia, în care se intră inițial printr-un șifonier. În Narnia unele animale pot vorbi, deoarece acolo trăiesc făpturi mitice iar magia este un lucru obișnuit. Totul începe când cei 4 frați Pevensie pătrund pe acest tărâm fermecat.
Cronicile din Narnia este o serie perfectă atât pentru un om matur, care doreşte să îşi stârnească imaginaţia, cât şi pentru tinerii în căutarea identităţii şi a curajului.
Seria este formată din: Leul, Vrăjitoarea şi Dulapul, Prinţul Caspian, Călătorie pe Mare cu Zori de Zi, Jilţul de Argint, Calul şi Băiatul, Nepotul Magicianului şi Ultima Bătălie.
Harry Potter de J. K. Rowling
Volumele Harry Potter formează o serie foarte populară în întreaga lume. Ele aparțin genului fantastic și au fost scrise de către autoarea britanică J. K. Rowling.
Cărțile tratează o lume a vrăjitorilor, protagonist fiind un tânăr vrăjitor numit Harry Potter, alături de prietenii lui Ron Weasley și Hermione Granger. Povestea se desfășoară în cea mai mare parte la Hogwarts, Școala de Magie și Vrăjitorie. Punctul central al poveștii îl reprezintă conflictul dintre Harry și întunecatul vrăjitor Cap-de-Mort, care i-a ucis pe părinții în misiunea sa de a cuceri lumea vrăjitoriei.
Seria cuprinde 7 volume: Harry Potter și Piatra Filozofală, Harry Potter și Camera Secretelor, Harry Potter și Prizonierul din Azkaban, Harry Potter și Pocalul de Foc, Harry Potter și Ordinul Phoenix, Harry Potter și Prințul Semipur, Harry Potter și Talismanele Morții.
Jocurile Foamei - „The Hunger Games” de Suzanne Collins
Jocurile foamei (engleza: The Hunger Games) este o trilogie SF, primul volum fiind publicat din 2008 de către autoarea americană Suzanne Collins.
Seria o are ca naratoare şi protagonistă pe Katniss Everdeen, o tânără de 16 ani, care trăieşte în Panem, naţiunea post-apocaliptică, cunoscută odată ca şi America de Nord. Capitoliul, o metropolă foarte avansată, îşi ''exersează'' controlul politic asupra întregii naţiuni. Jocurile foamei sunt nişte evenimente anuale, în care câte un băiat şi o fată, cu vârstele cuprinse între 12 şi 18 ani, din toate cele douăsprezece districte ce înconjoară Capitoliul, sunt aleşi printr-o ''extragere'' să concureze într-o televizată luptă pe viaţă şi pe moarte.
Volumele care alcătuiesc trilogia sunt: Jocurile foamei, Sfidarea şi Revolta.
The Divergent  de Veronica Roth
The Divergent este scrisă de Veronica Roth, primul volum fiind publicat de HarperCollins Children's Books în 2011.
Este o serie distopică YA, acţiunea petrecându-se într-un univers divergent, o versiune post-apocaliptică a oraşului Chicago. Această societate este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). Personajul principal este Beatrice „Tris” Prior care trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine.
Seria este alcătuită din 3 volume: Divergent, Insurgent şi Allegiant.
Părerea mea: Spre ruşinea mea, nu am citit niciuna dintre aceste serii minunate sau am avut tentativa de a le începe, chiar dacă am auzit numai de bine despre ele. Un lucru pe care l-am făcut, a fost de a viziona primul film al seriei Jocurile foamei, care mi-a plăcut foarte mult şi care mi-a dat imboldul necesar de a-mi dori să citesc şi cărţile. De aceea, am amânat vizionarea celui de-al doilea film pentru a le citi.
Mărturisesc că acum câţiva ani am încercat să citesc primul volum al seriei Harry Potter, dar după câteva pagini nu m-a prins povestea şi am renunţat. Totuşi am hotărât să-i mai acord încă o şansă. În rest, filmele le-am văzut aproape pe toate.


Voi le-aţi citit? Sau aveţi un alt top preferat? Daţi-mi nişte argumente bune care să mă convingă să citesc şi eu aceste serii!


1 comment:

  1. Un argument intemeiat ar fi acela de a te convinge personal ca sunt la fel de bune, pe cat sunt de renumite. Eu am citit doar Jocurile Foamei si Cronicile din Narnia

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates