Hopeless- Fără speranţă- Recenzie

Autor: Colleen Hoover

Categoria: Literatura Universala

Editie: Necartonata

Editura: EPICA

Format: 205X135

Nr. pagini: 368

Îndrăgita autoare de bestselleruri Colleen Hoover istorisește, la această primă întâlnire cu publicul din România, fascinanta poveste a doi tineri cu un trecut tulburător, care pornesc într-o pasionantă şi palpitantă călătorie pentru descoperirea sensurilor vieţii, iubirii, încrederii şi, mai presus de orice, a puterii vindecătoare pe care numai adevărul o poate avea. Sky, elevă în ultimul an de liceu, îl cunoaşte pe Dean Holder, un tip cu o reputaţie îndoielnică, rivalizând cu a ei însăşi. Încă de la prima lor întâlnire, acesta o îngrozeşte şi, în același timp, o captivează. Ceva inexplicabil legat de el îi declanşează amintiri din adâncurile trecutului ei tulbure, dintr-o perioadă aproape ștearsă din memoria ei. Deşi Sky e hotărâtă să se ţină la distanţă de el, insistenţele lui neabătute şi zâmbetul enigmatic îi doboară barierele protectoare, iar legătura dintre ei creşte în intensitate. Însă misteriosul Holder ascunde, la rândul lui, destule secrete, iar de îndată ce acestea sunt dezvăluite, Sky cunoaşte o transformare ireversibilă, iar capacitatea ei de a avea încredere în semeni poate deveni o pierdere colaterală provocată de adevăr. Numai înfruntând cu mult curaj dezvăluirile crude, Sky şi Holder pot spera să-şi vindece rănile sufleteşti şi să găsească o cale de a trăi şi de a iubi pe deplin. Fără speranță este un roman care vă va tăia respiraţia, captivându-vă şi amintindu-vă de prima voastră iubire.
Mulţumiri Librarie online Libris pentru această carte!
Dacă doriţi să comandaţi cărţi deosebite şi în engleză le găsiţi tot pe site-ul de la Librărie online Libris!

Recenzie (Roxana)

Ei bine...trebuie să încep prin a menţiona (uneori mă întreb de ce încep de fiecare dată astfel?), totuşi cred că este foarte important faptul că această carte NU trebuie citită în dimineaţile in care ne simtim bine dispusi!
De ce?
Simplu! Nimic nu va mai ramane la fel!
După lectura romanului Tears of Tess din seria Monsters in the Dark de P.W, nu mă aşteptam să găsesc o lectură mai impresionantă din punct de vedere emoţional...
Mă simţeam extrem de epuizată dupa lectura anterioară (să nu credeţi că exagerez, vă asigur că NICIODATĂ nu am mai citit ceva asemănător lui Tears of Tess), m-am gândit că ar fi plăcut să citesc o carte despre prima iubire adolescentină şi încurcăturile amoroase care apar la aceea vârstă. Sigur, totul pare idilic, nu-i aşa?
Mda... până te adânceşti în lectură şi descoperi contrariul!
Totuşi, încă din primul moment in care am început lectura, m-am simţit prinsă în acel vârtej emoţional unde binele şi răul îşi schimbă forma şi dimensiunea. Sincer, nu am reuşit să mă opresc din lectură chiar dacă au fost unele momente în care mi-aş fi dorit să nu încep lectura...
DAR, amintiţi-vă, acest lucru nu înseamnă că am aruncat banii pe fereastră şi regretam achiziţonarea titlului. Din contră! Experienţa lecturii a părut complet magică- personajele sunt complet realiste, trauma psihică şi emoţională prin care trec a fost descrisă în detaliu amănunţit încât dacă nu eram sigură că citesc un roman de ficţiune, aş fi pariat că citesc un jurnal!
Singura problemă - şi sunt singura vinovată- a fost alegerea momentului lecturii, în rest... o lectură minunată!
Bun...
În incipit o cunoştem pe Sky, o adolescentă normală, care duce o viaţă complet normală cu o prietenă mai puţin normală- ei, glumeam, Six a fost sarea şi piperul incipitului!- dar, viaţa lui Sky este pe punctul de a se schimba odată cu plecarea în străinătate a prietenei ei. Încă de la bun început m-am putut conecta cu eroina noastră, desigur nu eram de acord cu o parte din deciziile ei, dar am înţeles-o şi pe parcurs am reuşit să aflu adevăratul motiv pentru comportamentul ei mai relaxat în preajma băieţilor.
Intriga apare în aceaşi moment cu introducerea în scenă a lui Holder- un băiat furios pe lume şi pe sine, necontrolabil, neînblânzit, dar atât de pasional încât nu te poţi abţine să nu faci o mică pasiune pentru el. Am fost puţin bulversată de comportamentul lui- prima dată când a văzut-o pe Sky părea furios şi iritat de ea, iar în următorul moment îi zâmbeşte şi se comportă ca şi cum ar fi buni prieteni, doar ca în celălalt moment, devine agresiv şi disperat. Foarte puţine personaje aparent bipolare reuşesc să mă impresioneze, dar mă bucur că nu am renunţat la lectură deoarece acum Holder se numără printre ele. În continuare, Sky încearcă să se îndepărteze de el, dar acest lucru se dovedeşte a fi imposibil odată cu insistenţa destinului (şi a lui Holder) de a-i aduce faţă în faţă, în plus Sky se înscrie la şcoala de stat, astfel încât unul dintre colegii ei se dovedeşte a fi... ati ghicit? Holder!... deci nu-i va fi deloc uşor să scape de el. Dar, în acest timp, Holder devine din ce în ce mai persistent cu întrebările lui şi reuşeşte să afle mai multe despre Sky şi mama ei. In ceea ce priveşte atracţia dintre cei doi... pot să dezvălui că este... exploziv de dulce, Sky având la activ mai multe pseudo-relaţii (erau extraordinar de scurte şi relativ inocente, deşi ceilalţi cred cu totul altceva), iar Holder... ei, bine... să spunem că nu este chiar atât de inocent...
În roman se pune accentul pe cuvântul 'taboo', astfel încât acest cuvânt se reflectă în foarte multe situaţii, dar aceeaşi situaţie se observă şi în cazul cuvântului 'stereotip' - asemenea celorlalte personaje, Sky are o imagine despre Holder creată de zvonurile celorlalţi prieteni, o imagine ce nu corespunde cu realitatea- deşi m-a deranjat puţin acest aspect, scriitoarea, prin acest aspect, a reuşit să mă transpună în trecut, atunci când imaginea unei persoane era fundamentală- nu mă refer doar la aspectul fizic, mă gândesc la catalogarea unei persoane după o trăsătură, gen: slab, gras, prost, destept, urât, frumos, etcccc....- dar, chiar şi adult fiind, încă se mai pune accentul pe aspectul fizic şi comportamentul tău în societate- nu îmi place să judec o persoana după aparenţe, dar ştiu că ceilalalţi o fac, fiind inevitabil...
Unul dintre plusurile acestei cărţi este modul în care ilustrează relaţia dintre părinţi şi copii, iar pentru cei care cred în expresia sângele apă nu se face, v-aş sfătui să citiţi această carte, pentru că uneori sunt mai importanţi cei şapte ani de acasă decât materialul genetic al unei persoane.
Naraţiunea se face la persoana întâi, astfel încât trăieşti şi simţi emoţiile lui Sky, dar trebuie să menţionez că nu este uşor să fii Sky- vă reamintesc pentru ultima dată să citiţi etichetele postului!

Personaje :
Personajele sunt atent construite de autoare, iar emoţiile lor sunt descrise cu foarte mare precizie şi înţeles, iar lecţiile de viaţă pe care le primim de la scriitoare nu sunt uşor de digerat, cu atât mai mult cu cât le primim din prisma personajelor.
Sky.... deşi pare o fată ce iese foarte uşor în evidenţă şi adoră distracţia, ea este chiar opusul acestor noţiuni, fiind foarte introvertită... pentru cititor, la prima vedere, pare un personaj uşor de înţeles, dar cu cât pătrunzi mai adânc în gândurile şi amintirile ei, descoperi secrete, secrete şi iar secrete, atât de adânci, încât nici măcar ea nu este conştientă de ele.
Holder... ei bine, chiar el este cheia desluşirii acelor secrete, chiar dacă la început niciunul dintre ei nu este conştient de acest fapt. Dacă ar fi să-l descriu, aş împrumuta termenul lui Sky: pătimaş, abordând viaţa la maximum, fără să se teamă de consecinţe, cel puţin până să o întâlnească pe Sky.
Six... deşi nu aflăm foarte multe despre ea, în afara faptului că pare să se distreze în compania băieţilor, în comparaţie cu Sky, care încearcă să nu simtă nimic în braţele lor. Ea este o prietenă foarte loială şi dispusă să facă orice pentru Sky.
Lesslie. Les a fost sora geamănă a lui Holder...mai multe aş prefera să nu vă spun, pentru a vă lăsa descoperiţi chiar voi.
Verdict final- ştiu că celelalte recenzii nu conţineau aşa ceva, dar am crezut că ar trebui să menţionez de data aceasta- este un roman pentru tinerii adulţi, ce tratează cu multă atenţie şi sensibilitate probleme ignorate de societatea zilelor noastre- abuz de minori, viol, violenţă, incest, răpiri- prezentându-ne o iubire ce înfloreşte într-o societate imperfectă.
Din partea mea, nota 6/5.
Citate:
"-Deschide ochii, îmi cere, pe un ton ferm. I-as deschide, dac-aş putea, dar sunt complet neputincioasă. -Te rog. Cuvintele astea două sunt tot ce am nevoie să aud: pleoapele mi se ridică în grabă. El mă priveşte,, cu o dorinţăatât de înfocată, încât aproape că mi se pare un moment mai intim decât dacă m-ar fi sărutat de-a binelea în clipa asta. Oricât de greu mi-ar fi într-un astfel de moment, îmi menţin privirea înlănţuită de a lui, în timp ce-mi las braţele să cadă pelângă corp, apuc cearşaful strâns în amândoi pumnii, şi-i mulţumesc destinului că l-a adus în viaţa mea pe băiatul ăsta incurabil." "Sunt de-a dreptul îngrozit că-mi voi petrece toată ziua cu tine. Asta nu sună deloc distractiv.În plus, rochia ta e de-a dreptul ofensatoareşi mult prea văratică, dar neapărat trebuie s-o ţii pe tine. Zâmbesc. Fir-ar să fie, chiar îl trăiesc pe băiatul ăsta."

"Mă prind cu mâinile de gard şi încep să-l încerc, când, dintr-o mişcare iute, el e deja cu mâinile pe şoldurile mele şi mă pomenesc ridicată în aer, deja escaladându-l. -Dumnezeule, Holder!urlu,sărind de partea cealaltă. -Ştiu. M-am cam grăbit. Am uitat să te pipăi puţin-"

"-Vrei să-mi promiţi că, atunci când o să te facă el să fii tristă, tu o să te gândeşti la cer? Nu ştiu de ce-o vrea el să-i promit aşa ceva, dar oricum clatin din cap că da. -Dar de ce? -De-aia. Îşi întoarce din nou faţa spre stele. -Pentru cerul este întotdeauna frumos. Chiar şi când e întunecat. sau ploios, sau noros, tot e frumos de privit. E preferatul meu, fiindcă ştiu că dacă vreodată o să mă simt rătăcit, sau singur, sau speriat, nu trebuie decât să privesc în sus, iar el o să fie acolo, orice-ar fi... şi ştiu că întotdeauna o şă fie frumos.(....) -Îţi promit, îi spun în şoaptă. Bun, răspunde el. Întinde măna spre mine şi-şi încolăceşte degetul mic de-al meu."