Social Icons

.

17 May 2014

Charred Heart (Heart of Fire #1) de Lizzy Ford - Recenzie


For a thousand years, Chace has searched for a way to break the curse placed on him by a jilted lover. He’s a dragon shifter, one who can’t control when the magic will force him into a different form. He’s already lost everyone he ever cared about a few times over and doesn’t know how much longer he’s meant to suffer.

At his wit’s end, he makes a deal with a mysterious figure that offers him what he wants most – an end to his misery – in exchange for everything that’s his: His life, his power. His heart.

The next day, he meets Skylar, a modern day dragon slayer whose mission is to cage him – or kill him. Sexy, witty and brave, she is the yin to his yang, the woman destined to break the curse, balance his magic and make his broken heart whole.

Except it’s too late. Not only has he sealed his fate, but an innocent one-night-stand with Skylar has dragged her into the middle of a deal with the devil, one she won’t escape, if he can’t convince her that dragon shifters aren’t her enemies.





Numar Pagini: 234
Gen: Urban-Fantasy, Paranormal
Nota: 4/5

Recenzie:
    Cartea asta am primit-o cadou la un concurs acum cateva luni, si de atunci tot imi arunca priviri urate din biblioteca. Nu am auzit de ea inainte sa o am in mana si sincer nici nu cred ca as fi facut-o; nu e tocmai populara pe Goodreads si subiectul abordat e usor alunecos. Daca nu v-ati prins din descriere e vorba despre dragoni, ca in creaturi mitice cat un blog de 4 etaje care prajeau oameni acum cateva secole. Sau cel putin asa se zice. Nu ma intelegeti gresit, imi plac dragonii ca parte din mitologie, cand eram mica aveam un desen preferat la tv cu dragoni, dar parca ma lua un fior cand ma gandeam sa incep cartea asta. Nu mai citisem niciodata un urban-fantasy cu dragoni ca fiinte supranaturale principale, si de fiecare data cand ma gandeam la un posibil context imi veneau in minte desenele alea animate de cand eram copil. Nu tocmai ceea ce astept de la un fantasy :)) Dar ieri mi-am luat inima in dinti si am zis sa citesc putin, iar daca nu ma prinde o las balta. Uimirea mea a fost uriasa in clipa in care am realizat ca defapt cartea chiar m-a prins si am ramas lipita de ea pana azi dimineata. Poate ca mi-a placut atat de mult deoarece nu aveam nici o asteptare de la ea, sau poate pentru ca intradevar e o carte interesanta.

    In speta e vorba despre doua tabere inversunate, mai exact cea a dragonilor, a metamorfilor, si cea a imblanzitorilor de dragoni. O a treia ar reprezenta-o asa-zisii protectori, care insa au disparut acum ceva vreme din peisaj. Personajul principal masculin, pe numele sau Chace – poate ca va suna a tampenie dar asta a fost un punct in plus pentru mine, mi-a adus aminte de House :)) – este un dragon in varsta de 1000 de ani, blestemat si nu nascut in forma sa prezenta, al carui unic scop in momentul actual este cel de a-si pune capat zilelor. Nereusind sa gaseasca o metoda de a se sinucide – poate ca va suna absurd dar are un motiv destul de bine inchegat; o parte a blestemului sau o reprezinta lipsa fericirii, a implinirii de sine, incapacitatea de a iubi sau de a fi iubit – apeleaza la un dragon batran, cel mai invarsta din neamul sau care cunoaste secretul mortii lui Chace; desi este constient de reputatia sa indoielnica. La polul opus, o intalnim pe Skylar, o imblanzitoare de dragoni, ultima ramasa, a carei misiunea este, evident, cea de a-l captura pe Chace, cel mai batran si ultim dragon ramas – din ceea ce se cunostea la momentul respectiv. Continuarea e destul de previzibila, cei doi se intalnesc, apare chimia instanta si se petrece un lucru care din cate am observat a deranjat multi cititori, si anume fac sex, undeva prin capitolul 3 sau 4, cand abia si-au rostit cateva replici. Adevarat, nu e tocmai ok sa zic asa, dar sincer pe mine nu m-a deranjat deloc chestia asta. Descrierea a ajutat si ea in acest aspect, si da, faptul ca scenele au fost destul de grafice si bine scrise a reprezentat un punct in plus. Acum, sa nu intelegeti gresit, cartea nu poate fi numita erotica, are un context total diferit dar da, exista scene de sex explicite si da, are nuante erotice.

    Povestea in sine mi s-a parut interesanta, modul in care decurge actiunea e destul de bine format, avem intrigi, avem dragoste, avem conceptul de bine vs. rau, deci pot clasifica cartea ca fiind interesanta, chiar draguta. Partea negativa, pe de alta parte, care a atarnat destul de mult in balanta, o reprezinta faptul ca intreg plotul defapt nu exista, avem parte de clisee cat sa ne tina de cald toata iarna si previzibilitatea actiunii este de 99,9% Descrierea e marunta, vaga, personajele nu sunt bine conturate, avem lipsuri in departamentul replici si intreaga carte seamanana cu undraft, o schema ce trebuie revizuita si careia ii mai lipsesc vreo 200 de pagini de detalii si complexitate pentru a putea primi in final denumirea de roman. Si cu toate astea i-am dat 4/5 :))) Ok, poate ca ar fi fost 3.5 dar stiti ca GR nu permite notiunea de jumatati de masura. Cu siguranta faptul ca nu am avut asteptari a contribuit la punctaj, dar sa stiti ca aceasta carte e pur si simplu draguta, in sensul ala idiot de ”stiut ca e cliseica dar imi place” :))) Plus ca e prima mea carte cu dragoni :)

   O recomand celor care nu au mai citit carti cu dragoni pana acum, si cauta specii noi intr-o combinatie de urban-fantasy cu tente de erotica. E genul ala de carte pe care nu poti sa o judeci, deoarece nu vrea sa fie judecata, daca puteti intelege un asemenea concept :))

   Ideea e ca dupa ce am terminat cartea mi-am dorit sa incep imediat volumul 2, pe care din fericire, il am in biblioteca :) Aiurea insa ca si invatatul are cam aceasi importanta :))

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates