Social Icons

.

31 March 2014

Recenzie: Ignite Me (Shatter Me/Atingerea lui Juliette #3) de Tahereh Mafi

                                 Recenzie: Ignite Me (Shatter Me/Atingerea lui Juliette #3) 
                                                        de Tahereh Mafi


Ignite Me (Shatter Me, #3) 
Descriere:
 
The heart-stopping conclusion to the New York Times bestselling Shatter Me series, which Ransom Riggs, bestselling author of Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children, called “a thrilling, high-stakes saga of self-discovery and forbidden love.

With Omega Point destroyed, Juliette doesn’t know if the rebels, her friends, or even Adam are alive. But that won’t keep her from trying to take down The Reestablishment once and for all. Now she must rely on Warner, the handsome commander of Sector 45. The one person she never thought she could trust. The same person who saved her life. He promises to help Juliette master her powers and save their dying world . . . but that’s not all he wants with her.

The Shatter Me series is perfect for fans who crave action-packed young adult novels with tantalizing romance like Divergent by Veronica Roth, The Hunger Games by Suzanne Collins, and Legend by Marie Lu. Tahereh Mafi has created a captivating and original story that combines the best of dystopian and paranormal, and was praised by Publishers Weekly as “a gripping read from an author who’s not afraid to take risks.” Now this final book brings the series to a shocking and satisfying end.




Mulţumesc frumos librăriei Books Express pentru oportunitatea de a citi această carte!



Libraria Books Express. Cele mai multe carti in limba engleza,
cea mai sigura si rapida livrare!


Recenzie.

Ştiţi senzaţia aceea când ridici o carte în mână şi nu îndrăzneşti să o treci de coperta atractivă şi titlul îndrăzneţ care promite multă acţiune şi andrenalină? Genul acela de carte ce îţi promite atât de multe, dar ţie îţi este mult prea teamă să o citeşti din cauza unor zvonuri (recenzii de pe Goodreads...)?

Dar, după aceea citeşti prima frază şi eşti cucerit pe loc? Exact aceasta a fost experienţa mea cu seria Spulberă-mă! Am amânat ani... ANI, DRAGII MEI!  Am avut timp la dispoziţie, de fapt am achiziţionat titlul imediat ce a apărut în România, dar mi-a fost mult prea teamă că lectura va fi dezamăgitoare. Speram să fie cazul, dar dubiile au persistat, iar eu am cedat în faţa lor...

În mod normal, aş posta recenziile primelor două titluri, dar cred normalul e supraestimat, deci...



În incipitul acestui roman, ne sunt prezentaţi Juliette şi Warner, imediat după ce acesta a dezvăluit că Punctul Omega nu mai există...iar prietenii lui Juliette, inclusiv Adam sunt morţi...

Pare că totul s-a sfârşit, iar durerea este singurul sentiment care o mai poate stăpâni pe Juliette, o durere nesfârşită, teribilă ce pare să o distrugă atât pe ea cât şi pe noi, cititorii acestei serii... voi mărturisi că pentru o clipă m-a devastat gândul că Kenji şi James chiar sunt morţi, nu-mi puteam imagina cum ar putea autoarea să ne chinuisacă în acest mod, dar nu ar fi primul caz dacă ne gândim la alţi autori contemporani din literatura universală. Aşa că eram puţin sceptică şi speram cu ardoare ca James, Kenji şi restul grupului să nu fi murit (chiar şi Adam, deşi era puţin enervant).

Şi ce revenire... chiar când Juliette s-a întors la rămăşiţele Punctului Omega, într-o încercare disperată de a mai găsi printre ruine un singur prieten în viaţă... este luată complet prin surprindere (şi noi odată cu ea), când apare de nicăieri Kenji, îndârjit şi complet pregătit să-l distrugă în mii şi mii de bucăţele pe Warner... recunosc, aici am râs puţin pe seama lui Kenji, care nu ştia cum putea Warner să dispară pur şi simplu....desigur, cum ne aşteptam urmează reîntâlnirea cu singurii membrii care au supravieţuit atacului Restauraţiei, dar cu toţii sunt în pericol, iar visul lor de a a distruge Restauraţia- nu mai este decât un vis, o iluzie...

Totuşi, în acest timp vedem o nouă latură a lui Warner, una ascunsă cu multă grijă în spatele măştii de fier pe care o afişează  în faţa celorlalţi, mai puţin a Juliettei... fata ce trebuia distrusă, apoi controlată, astfel încât să devină arma perfectă... dar, de care s-a îndrăgostit irecuperabil şi pentru care ar face orice, inclusiv să-şi trădeze tatăl, statul şi chiar ar fi dispus să primească sentinţa la moarte cu zâmbetul pe buze în numele acestei fete, totul pentru ea.... offf... chiar AM o  problemă cu eroii torturaţi, aproape demenţi, dar care pentru dragoste ar face ORICE, iar Warner dovedeşte cu vârf şi îndesat că merită să ocupe un loc în inima voastră...

Trebuie să citţi această carte! Ce tot spun eu?! ACEASTĂ SERIE! Gândiţi-vă numai la acel Warner pe care l-am cunoscut în primul roman- închis în el, sombru, calculat, crud şi teribil în frumuseţea lui, un bad boy suprem care deşi, eşti conştientă că este mortal, nu te poţi abţine să nu-l iubeşti- iar acum îl avem pe Warner tot la fel de teribil şi calculat ca în primul roman, doar că că data aceasta el este capabil să devină oricine pentru Juliette, inclusiv să se întoarcă împotriva propriului tată ( dar, care merită, pe deplin, să plătească pentru crimele lui), doar ca să o salveze...

În plus, Warner este dispus să-şi sacrifice sentimentele pentru ea şi să o vadă fericită împreună cu duşmanul lui de moarte, dacă aceasta îl va alege pe el... offf... sincer, am oftat în acest roman aşa cum nu am mai oftat după mulţi băieţi din cărţi, dar, nu mă puteam abţine- era pur şi simplu perfect!

Dar, revenind la acţiune- acum niciunul dintre prietenii rămaşi în viaţă ai lui Julliette nu mai au un acoperiş, cu excepţia casei lui Adam. dar acel loc este provizoriu, din moment ce pot fi descoperiţi în orice clipă de Restauraţie şi ucişi pe loc, aşa încât Juliette descoperă o soluţie- ca aceştia să locuiască împreună cu ea şi Warner în casa lui... desigur, pare un plan destul de stupid şi destinat eşecului, doar că Kenji, sau mai bine zis abilitatea lui apare exact la momentul potrivit... şi deşi părea imposibil, prietenii lui Juliette locuiesc împreună cu ea în casa lui Warner, cu excepţia lui Adam... şi a fratelui său mai mic, James. Chiar l-am detestat pe Adam în aceste momente! Cu poate să-i pună în pericol viaţa singurei persoane care-l iubeşte necondiţionat, doar de dragul mândriei lui! Îl înţeleg... Juliette i-a rănit sentimentele, dar era conştient de faptul că Warner nu era atât de îngrozitor pe cât părea şi totuşi se încăpăţâneză să acţioneze într-un mod atât de prostesc!

Totuşi, odată ce Juliette reuşeşte să-l convingă pe Adam că aceasta este alegerea cea mai bună, relaţia dintre Warner şi James devine mult mai profundă- acesta fiind unul dintre aspectele pe care mi le-am dorit să le văd în acest roman, având în vedere relaţia dintre cei doi.- dar, nu este singura relaţie de prietenie care se naşte, chiar şi Warner şi Kenji se se apropie unul de celălalt, desigur că vom avea multe momente de umor din partea lui Kenji şi tăceri ridicol de haioase din partea lui Warner, care încearcă să nu-l rupă în bucăţele!

Iar chimia dintre Warner şi Juliette... DUMNEZEULE!... este incredibilă! Cei doi ajung să se cunoasă mult mai bine şi sincer, am fost emoţionată când am aflat povestea lui Warner- nu pot vorbi în numele celorlalţi cititori- dar, am înţeles de ce avea nevoie de Juliette cu atâta disperare,... dar ce nu ar face un copil pentru mama lui....

Totuşi, aceasta este doar cireaşa de pe tort.... pentru că membrii Punctului Omega sunt furioşi, vor să-i răzbune pe cei dragi lor ce sunt morţi, iar Julliette este pregătită să-şi folosească puterile pentru a distruge odată şi pentru totdeauna Restauraţia, iar cu ajutorul lui Warner, ea este mai puternică ca niciodată... războiul va începe.....

Naraţiunea se realizează la persoana întâi, la fel ca şi în celelalte romane, din perspectiva lui Juliette, care trece printr-un adevărat miriapod de sentimente (nu glumesc şi nici nu exagerez- sunt surprinsă că fata nu a sfârşit într-un spital de psihiatrie)- relaţia ei cu Warner a fost întotdeauna complicată, dar să afle că tot ce a crezut că s-a întâmplat cu el (toate actele lui de cruzime faţă de ea şi alte persoane inocente) nu erau ceea ce păreau a fi... ei bine, nu m-am aşteptat la această întorsătură de situaţie!

Personaje-...

Verdict Final- Chiar credeaţi că voi completa aceste spaţii cu mai multe detalii...tsk, tsk... sigur că nu! Trebuie să descoperiţi singuri ce se va întâmpla cu Juliette şi finalul acestei serii...
Pentru că merită- avem acţiune, romance, intrigi şi un război epic cu mutanţi în centrul acţiunii- nu pot să vă descriu suficient de bine, senzaţiile pe care le-am trăit în timpul acestei lecturi- Ignite Me este concluzia perfectă a unei serii scrise cu multă măiestrie şi mă închin la altarul lui Tahereh Mafi  pentru că a creat aceste personaje atât de complexe într-o lume atât de teribilă.

Nota mea: 10/5- pentru o serie incredibilă, vă recomand să alergaţi în momentul acesta şi să cumpăraţi primul volum apărut la Leda!

Lectură plăcută!


Citate:

“Words, I think, are such unpredictable creatures.
No gun, no sword, no army or king will ever be more powerful than a sentence. Swords may cut and kill, but words will stab and stay, burying themselves in our bones to become corpses we carry into the future, all the time digging and failing to rip their skeletons from our flesh.”



“Why do you call her 'love'?" James asks. "I've heard you say that before, too. A lot. Are you in love with her? I think Adam's in love with her. Kenji's not in love with her, though. I already asked him."
Warner blinks at him.
"Well?" James asks.
"Well what?"
"Are you in love with her?"
"Are you in love with her?"
"What?" James blushes. "No. She's like a million years older than me."
"Would anyone else like to take over this conversation?" Warner asks, looking around the group.”

“Ignite, my love. Ignite.”



“Aaron Warner Anderson, chief commander and regent of Sector 45, son of the supreme commander of The Reestablishment.

He has a soft spot for fashion.”

“I like the way I feel about myself when I'm with him." I say quietly. "Warner thinks I'm strong and smart and capable and he actually values my opinion. He makes me feel like his equal--like I can accomplish just as much as he can, and more. And if I do something incredible, he's not even surprised. He expects it. He doesn't treat me like I'm some fragile little girl who needs to be protected all the time.”
  

“The tattoo is just setting below his hp bone.
H e l l i s e m p t ya n d a l l t h e d e v i l s a r e h e r e

I kiss my way across the words.
Kissing away the devils.
Kissing away the pain.”



Seria Shatter Me/Spulberă-mă...

Shatter Me (Shatter Me, #1)
by

Destroy Me (Shatter Me, #1.5)
by

Unravel Me (Shatter Me, #2)
by

Fracture Me (Shatter Me, #2.5)
by

Ignite Me (Shatter Me, #3)
by

Unite Me (Shatter Me, #1.5,...
by

1 comment:

  1. Wow ! Eu am citit primul volum si am ramas fara cuvinte, mi-a placut atat de mult ! E printre cartile mele preferate, si crede-ma nu am multe :) . Pur si simplu nu am putut-o lasa-o din mana. Am auzit ca nu vor sa mai traduca continuarile la noi :(. Le am pe celelalte in telefon in engleza.. sper sa le pot citii curand :) .

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates