.

01 March 2014

Recenzie: The Book Thief (film 2013)

Filmul a apărut pe data de 28.02.2013!
Recenzia cărţii o găsiţi aici.

Gândurile mele (Simona):

Am fost ieri la premiera filmului „Hoţul de cărţi” şi a fost pur şi simplu perfect! Cel mai bun cuvânt pentru a descrie acel film. Personajele au fost alese impecabil, imaginile din perioada Germaniei naziste au fost incredibil de precise şi foarte similare cu cele din mintea mea. Mi-a părut rău şi mi-a părut bine, plângeam şi râdeam alături de Liesel. Actriţa care a interpretat-o pe fată, Sophie Nelisse a jucat foarte mine, a fost realistă şi mi-a transmis starea şi sentimentele sale. Rudy interpretat de Nico Liersch a fost dulce şi dulce şi întodeauna acolo pentru fata iubită.

Geoffrey Rush a fost cireaşa de pe tort când am văzut castingul şi am observant că-l va interpreta pe Hans emoţiile mele depăşiseră limita normalului pentru că îl ador pe acest actor. Nu am cuvinte să descriu cât de mult îmi place cum joacă! Sunt sigură că-l ştiţi din “Discursul regelui” unde l-a interpretat pe Lionel Logue sau din “Quills” unde l-a interpretat pe Marchizul de Sade. În rolul lui Hans a fost detaşat şi mi-a plăcut foarte mult să văd transpusă pe ecrane relaţia dintre el şi fata sa. O relaţie incredibil de emoţionantă care m-a făcut să mă gândesc la propria mea relaţie cu tatăl meu şi să-mi dau seama că sunt similare.

Relaţia dintre Liesel şi Rudy este atât de nevinovată încât îmi făcea sufletul să vibreze de bucuria sentimentului de inocenţă, de iubire dezinteresată. Acest băiat mi-a dat o lecţie de viaţă, o lecţie incredibilă care m-a lăsat descumpănită şi pentru asta nu-l voi uita niciodată.

Cât despre Max, ei bine el este cel care o va învăţa pe Liesel puterea cuvintelor. El o va face să le mânuiască şi să-şi scrie propria poveste. Va fi tragică, dar povestea hoţului de cărţi va fi spusă!

Moartea reuşeşte să ne facă pielea de găină şi să ne reamintească de fiecare dată când are ocazia că existenţa umană este trecătoare. Un fapt trist, dar real! Intervenţiile ei au venit chiar la momentul oportun. Chiar aveam destul de multe emoţii în legătură cu acest aspect pentru că nu-mi prea puteam imagina cum vor fi transpuse pe ecran cuvintele acestui personaj macabru, dar regizorul a făcut o treabă foarte bună.

Urmăreşte cartea într-o proporţie cam de 80% , dar au fost menţionate cele mai importante scene şi cred că asta contează cel mai mult. Sfârşitul a fost….aviz celor care nu au şerveţele la ei mai bine ar cumpăra un pachet pentru că vor avea nevoie.

Sper să mergeţi să-l vedeţi dacă aş putea să aduc filmul la voi l-aş aduce cu plăcere, dar din păcate îmi este imposibil să fac asta. Ţin pumnii strânşi să vă placă la fel de mult cum mi-a plăcut şi mie şi poate veţi dori să citiţi şi cartea pentru mai multe detalii superb scrise de Markus Zusak.