Social Icons

.

07 August 2016

Noutăți Editura Publica!





Un specialist de top în economia comportamentală dezvăluie instrumentele care ne vor ajuta să luăm decizii mai bune prin intermediul interfețelor.

Persoanele care lucrează la birou își petrec cea mai mare parte a programului uitându-se fix la un monitor. Din păcate, puțini dintre noi suntem conștienți de elementele vizuale și de tiparele comportamentale care ne influențează gândirea atunci când ne folosim laptopurile, iPad-urile, telefoanele sau ceasurile inteligente. Volumul brut de informații și opțiuni disponibile online, combinat cu ușurința cu care apăsăm pe butoanele inscripționate cu mesajul „cumpără”, se transformă adesea în decizii regretabile, pe care le luăm prin intermediul unor ecrane.

În cartea Interfețe mai inteligente, economistul comportamental Shlomo Benartzi dezvăluie un set de instrumente utile în epoca digitală.


Știm că felul în care organizăm un bufet influențează deciziile pe care le iau oamenii. Ceea ce este mult mai puțin clar este modul în care mediile online ne influențează deciziile. În această carte utilă, Benartzi și Lehrer ne prezintă o perspectivă precisă asupra relației dintre ceea ce vedem pe ecran, ceea ce gândim și ceea ce alegem.





Cu pasiune și curiozitate, Alan Lightman explorează noile provocări emoționale și filosofice lansate de descoperirile științifice recente. Cartea de față analizează dialogul dintre știință și religie; conflictul dintre dorința umană pentru permanență și efemerul naturii; posibilitatea ca universul nostru să fie doar un accident; maniera în care tehnologia modernă ne-a separat de experimentarea directă a naturii; reticenţa faţă de ideea că trupurile și mințile noastre pot fi explicate prin logica științifică și legile naturale.

În spatele tuturor acestor meditații se află sugestia – înfricoșătoare și entuziasmantă – că ceea ce vedem și înțelegem din lumea din jurul nostru este doar o mică bucată dintr-un întreg extraordinar, dar poate de nepătruns.



Pentru cei mai mulţi dintre noi, susţinerea unei prezentări este un proces extrem de dificil şi de stresant, fie că ne aflăm într-o întâlnire unu la unu, într-o sală de conferinţe, cu o duzină de străini, sau într-un amfiteatru, în faţa a mii de oameni. Potrivit lui Dan Roam, nu ar trebui să fie atât de greu. Ne simțim în impas doar atunci când uităm paşii de bază pe care i-am învăţat la grădiniţă: arată şi spune o poveste.

În această carte concisă, dar puternică, autorul ne prezintă un set nou de instrumente utile în realizarea unor prezentări extraordinare. Dan Roam se bazează pe idei în care crede de mai bine de două decenii, din poziţia de prezentator căruia i-au fost decernate premii și care şi-a folosit tabla în toate colaborările pe care le-a avut, de la companii din topul Fortune 500, la startupuri mici şi până la Casa Albă.

Chiar dacă eşti deja un bun prezentator, vei învăţa mai multe despre cum să îţi înţelegi publicul, să îţi organizezi conţinutul, să construieşti un fir narativ clar, să creezi imagini eficiente şi să îţi direcţionezi frica pentru a distra audienţa. Şi vei stăpâni trei reguli fundamentale:

• Când spui adevărul, te conectezi cu publicul tău, ajungi să lucrezi cu pasiune și îți descoperi încrederea în tine însuți.
• Când spui o poveste, clarifici conceptele complexe, transformi ideile în ceva de neuitat şi incluzi în discuții pe toată lumea.
• Când folosești imagini, oamenii văd exact la ce faci referire, captivezi mintea publicului şi alungi plictiseala.


Guvernul, firmele, viețile pe care le trăim, alimentele pe care le mâncăm s-au dezvoltat prea mult, s-au îndepărtat prea tare de realitate și au devenit prea industrializate. Este timpul, așadar, să facem ceva în această privință.

Steve Hilton, profesor la Universitatea Stanford și fost consilier al prim-ministrului David Cameron, crede că frustrările pe care oamenii le au în privința guvernelor, a politicii, a condițiilor economice și a vieților lor de zi cu zi sunt cauzate de problemele structurale profunde din sistemele care domină lumea modernă. Prin intermediul ultimelor studii din industrie, politică, societate, educație și design, autorul ne demonstrează că schimbarea este posibilă.

Mai uman este un manifest și o chemare la acțiune pentru un mod de viață mai responsabil și mai uman, care ne va face mai productivi, mai împliniți și, în cele din urmă, mai fericiți.

Hilton ne convinge că este necesar să lucrăm de jos în sus, la scară umană, și nu de sus în jos, în abstract. Ne îndeamnă să ne opunem standardizării elaborării politicilor publice și să facem ca lucrurile să funcționeze la un nivel uman, specific.




No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates