Social Icons

.

13 August 2016

Recenzie film: 12 Years a Slave



Gândurile mele(Simona):    Solomon Northup un om negru liber este răpid și vândut ca sclav. De aici începe toată drama lui Solomon, el încearcă să spună cine e, dar nimeni nu-l ascultă. Pentru că încearcă să lupte pentru libertatea care i-se cuvine în acte, este bătut și torturat în moduri grotești.

    Am foarte multe sentimente amestecate cu privire la acest film, încă nu înțeleg de ce unii oameni se pot purta atât de urât doar pentru că au altă culoare a pielii. Nimic nu le dă dreptul să maltrateze acești oameni lipsiți de apărare. Am fost foarte revoltată pe tot parcursul filmului, am plâns cred că la fiecare lovitură de bici pe care acești bieți oameni o primeau pe nedrept. Câteodată mă gândesc dacă lucrurile nu au fi putut sta altfel. Dacă ei erau tratați ca niște persoane normale, nu ca niște sclavi. La vremea respectivă existau servitori care erau tratați de 10 ori mai bine decât sclavii. De ce nu puteau fi și ei tratați așa? În acte ei erau proprietatea cumpărătorului înțeleg asta, ei oricum dacă încercau să scape erau găsiți și puși din nou la muncă. Nu e ca și cum ar fi putut să facă ceva în legătură cu situația lor! Erau condamnați și o știau foarte bine. 

   Acum o altă nelămurire a mea este cum au ajuns acești oameni să fie vânduți ca un kilogram de cartofi la colț de stradă. Mi-se pare de necrezut că poți vinde un om cu acte. Și totuși este o perioadă din istoria lumii, care mă dezgustă și revoltă teribil. 

    Mă gândesc oare ce s-a întâmplat cu acei copii separați de mame, lipsiți de apărare. Vânduți pentru cine știe ce plăceri bolnave poate. 

   Știu că nu pot schimba nimic în legătură cu acești oameni cum nici Solomon nu a putut să-i aducă în fața justiției pe cei care i-au luat fără drept 12 ani din viață! Pot doar să mă revolt și să plâng în cinstea tuturor acelor suflete nevinovate, moarte și torturate până la epuizare din dorința bolnavă a unor indivizi cu bani.

Nota mea 5/5




No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates