Social Icons

.

07 April 2014

Recenzie de film: Divergent(2014)


DIVERGENT

Gen: Acţiune/ Aventură/Sci-Fi
Apariţie: 21 Martie 2014
Director: Neil Burger
Soundtracks:
 "I Need You" written by Anthony Gonzalez

    In 2 aprilie a fost ziua mea şi am primit cadou cel mai frumos "dar" pe care aş fi putut să îl primesc: am văzut filmul Divergent. Să nu spuneţi cumva că sunt o norocoasă, că am văzut filmul la Cinema, nu, nici pe departe, pentru că la mine în judeţ nu este un cinema care să aibă tupeul să ruleze filmele noi care apar. L-am văzut pe un site, în varianta "cam" dar a fost filmat foarte bine şi chiar îl felicit pe cel care a reuşit să facă această treabă.
  Am fost foarte entuziasmată pentru că am citit cartea "Divergent" de Veronica Roth şi când am auzit că va fi şi o ecranizare, eram curioasă să văd ce film va ieşi din mâinile celor implicaţi în realizarea acestei minuni.  Eram foarte curioasă să văd cum sunt actorii, cum va fi exprimată dragostea dintre cei doi eroi principali şi cum este redată acţiunea sau imaginea oraşului Chicago, care pe mine m-au făcut să spun că "Divergent" este cartea mea "de suflet" şi că Veronica Roth face parte dintre scriitorii mei preferaţi. 

  Să fiu sinceră, îmi doream să văd filmul mai mult decât orice. În toată viaţa mea nu mi-am dorit aşa de mult să vină timpul să văd un film (am văzut foarte multe). Şi vreau să vă mărturisesc ceva: mi-au dat lacrimile de fericire şi de emoţie când am găsit filmul.
   Nu am aşteptat să vină ziua mea să fac chef cu musafiri sau să mi-o sărbătoresc în vreun fel, credeam că va fi o zi normală cu rutina ei zilnică, dar m-am înşelat şi în timpul vizionării filmului nu m-am mişcat o secundă din faţa ecranului, ştiam din carte ce urmează şi aşteptam cu emoţie să văd dacă scenele şi momentele sunt la fel, dacă cartea bate filmul sau este invers. 

Au fost câteva scene din carte care au lipsit în film dar nu m-a deranjat pentru că au fost mărunte şi lipsite de importanţă iar altele s-au derulat foarte rapid. Acţiunea de la sfârşit, care era cea mai importantă, a fost foarte scurtă şi aş fi vrut să ţină mai mult şi să fie mai detaliată. Dacă cineva, care nu a auzit de carte sau de film, m-ar pune să îi descriu în cinci cuvinte cum este Divergent, i-aş spune că, este o poveste: frumoasă, originală, excelentă, fascinantă şi palpitantă.

Toate au fost perfecte la acest film: coloana sonoră, distribuţia, decorurile, efectele speciale, dialogurile, scena cu capturarea steagului a fost uimitoare (aceea mi-a plăcut mult şi în carte) iar acea în care s-au urcat, Tris şi Four pe roata aceea mare mi-a plăcut mult, cred că îţi trebuie ceva curaj să faci asta. Actorii care au un rol negativ, Jeanine (Kate Winslet care este câştigătoarea unui Premiu Oscar) şi nesuferitul, durul, tatuatul şi antipaticul Eric (Jai Courtney), sunt foarte potriviţi şi părerea mea este că şi-au jucat rolurile şi s-au descurcat perfect.
   
Nu vreau să intru în prea multe detalii despre film dar trebuie să spun că imaginea oraşului părea parcă desprinsă din carte, facţiunile erau reprezentate aşa cum mi-am imaginat, de parcă citeam cartea nu mă uitam la film iar scenele care arătau persoanele fără facţiune erau reprezentarea exactă a distopiei care caracterizează acţiunea.

Actorii:


    Cel mai frumos actor pentru care am doar cuvinte de laudă, este Four sau Tobias, interpretat de Theo James. Încă de când s-a făcut castingul pentru film şi am auzit că Theo îl va interpreta pe Four mi s-a părut foarte potrivit pentru rol, nu ma dezamăgit deloc şi are un zâmbet...de care te poţi îndrăgosti chiar dacă ai deja un soţ :) este superb. Îşi joacă rolul extraordinar de bine, este dur sau calm atunci când este nevoie.

  
Beatrice Prior sau Tris sau "Rigida" este numele protagonistei din rolul principal şi este interpretat extraordinar de bine de către actriţa Shailene Woodley, de 22 de ani. Ea este, la început, moale, blândă, altruistă dar totodată dă dovadă de curaj şi vitejie şi se transformă pe parcurs într-o luptătoare, pe care mulţi o compară cu actriţa din Jocurile Foamei dar mie nu mi se pare că ar semăna chiar deloc, este părerea mea.

Recomandare: 

    Vă recomand vizionarea filmului care merită toate premiile şi laudele din lume, dar înainte, dacă nu aţi citit cartea, lăsa-ţi totul şi apucaţi-vă de ea pentru că MERITĂ CITITĂ. Cuvintele sunt de prisos şi nu am spus destule despre acest film, care MERITĂ VIZIONAT CU ÎNCREDERE.
A fost cel mai frumos cadou pe care l-am primit.
 Voi, aţi văzut filmul?
 Dacă da atunci care a fost scena care va plăcut şi va impresionat cel mai mult? Dar actorul preferat?
 Dacă nu atunci ce mai aşteptaţi? Vizionaţi-l, chiar merită.


No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates