.

07 April 2014

Recenzie de film: Night at the Museum (2006)

Gândurile lui Adry despre acest film:

Cast: Ben Stiller, Dick van Dyke, Ricky Gervais, Robin Williams

De cele mai multe ori ne-am dori să găsim un film potrivit pentru toate vârstele, în aşa fel încât să îl poată urmări toată familia. Ei bine, „O noapte la muzeu” este filmul perfect pentru o duminică seara petrecută cu familia în faţa televizorului. Pe lângă faptul că ne răspunde tuturor la întrebarea nerostită, Ce se întâmplă noaptea într-un muzeu?filmul ne va lăsa la final cu un zâmbet larg întins pe toată faţa şi cu o durere sănătoasă de obraji.

Larry Daley (Ben Stiller), şomer, tată şi recent divorţat, găseşte un post de paznic de noapte la Muzeul Naţional de Istorie. Cei trei foşti paznici, proaspeţi pensionari, Cecil (Dick van Dyke), Gus (Mickey Rooney) şi Reginald (Bill Cobbs), îi lasă lui Larry un manual cu instrucţiuni, însă, sincer, cine are nevoie de instrucţiuni pentru a păzi nişte exponate? Ei bine, într-un muzeu normal nu ai avea nevoie de aşa ceva, dar într-un muzeu unde exponatele prind viaţă, acele instrucţiuni ar putea şi vitale! După o primă noapte de coşmar în care Larry s-a convins că istoria poate prinde viaţă, acesta este decis să spună „pas” şi să-şi caute o nouă slujbă, însă pe treptele muzeului îl găseşte pe fiul său, Nick, care îi spune că este mândru că tatăl său lucrează într-un loc atât de cool. Astfel că Larry se răzgândeşte şi acceptă să mai încerce încă o dată.

Urmând sfatul lui Teddy Roosevelt (Robin Williams), Larry începe să consulte cât mai multe cărţi de istorie pentru a putea fi pregătit pentru noua noapte. Înnarmat cum se cuvine, paznicul nostru începe să pună în aplicare noua metodă. Deşi noaptea pare a decurge în mare parte fără evenimente, lucrurile scapă de sub control şi noua metodă nu mai pare atât de bună. Iar răsăritul îi demonstrează lui Larry cât de important este ca exponatele să nu iasă în lumina zilei afară.

La un pas de a fi concediat, Larry reuşeşte să mai primească o ultimă şansă de la custodele muzeului. Cea de-a treia noapte îl prinde pe paznicul nostru alături de fiul său, însă de data aceasta istoria nu mai prinde viaţă, iar exponatele nu se mai trezesc. Acesta este momentul în care Larry înţelege că ceva nu este în regulă şi descoperă că cineva încearcă să fure tableta.

Ce anume se mai întâmplă şi cum se va sfârşi totul, eh, asta deja nu vă mai pot spune. Însă, am să vă invit să vizionaţi filmul şi să aflaţi singuri. Vă promit solemn că nu veţi regreta alegearea! :) Veţi avea parte de mult, mult umor de bun gust, momente tensionate care vă vor lăsa gură-cască în faţa televizorului, numeroase glume istorice şi clipe ce vă vor înmuia inima, toate acestea ambalate sub forma unui film frumos şi simplu.

Mai are sens să vă aduc aminte că avem parte de o distribuţie excepţională pline de nume mari ale cinematografiei? Sigur că nu, asta e de la sine înţeles. Dar despre efectele speciale cu adevărat spectaculoase? Normal că nici despre asta nu trebuie să vă mai spun. Cu siguranţă este nevoie să vă menţionez faptul că există şi o continuare, Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian (2009), precum şi faptul că IMDB ne anunţă că se filmează şi o a treia parte a acestei serii.

Prin urmare, vă recomand cu dragă inimă acest film frumos!! Vizionare plăcută!