Social Icons

.

28 August 2016

Recenzie: Concentrat de Cal Newport




"Pe măsură ce automatizarea și externalizarea reconfigurează spațiul de lucru, abilitatea de care avem nevoie este aceea de a îndeplini o muncă profundă. Cartea lui Cal Newport ne învață cum ne putem concentra intens, într-un mediu lipsit de perturbări, lucru care ne ajută să învățăm rapid și să atingem performanța. Gândiți-vă că este un fel de calistenie pentru minte și începeți programul de astăzi."

– DANIEL PINK

"Cal Newport vorbește despre importanța abilității omului de a se concentra intens și descrie pașii prin care putem deprinde această abilitate pentru a atinge performanța."

– ADAM GRANT

"Cartea conține o serie de tactici pentru profesioniștii de toate felurile, prin intermediul cărora se pot diferenția de restul jucătorilor din piața aglomerată a talentelor. Concentrat ne arată de ce Cal Newport este unul dintre cei mai provocatori gânditori despre viitorul muncii."

– BEN CASNOCHA

Doresc să mulțumesc Editurii Publica pentru că mi-a oferit această carte spre recenzie, ea poate fi comandată chiar aici!





Gândurile mele (Simona): Una dintre persoanele aduse în prim plan în această carte este Carl Jung, fondatorul psihologiei analitice. Jung a început să-și construiască o casă simplă, de piatră, cu două caturi și o cameră destinată unui birou, această casă a fost numită Turnul. Jung își petrecea aici un întreg ritual, pentru realizarea muncii profunde. Se trezea la o anumită oră, lua un mic-dejun copios, medita sau făcea plimbări lungi, aloca 2 ore pentru munca profundă. Nu existau surse de curent electric, lumina era asigurată prin lămpi cu petrol lampant și de șemineu. Toate acestea, l-au ajutat pe Jung să scrie numeroase lucrări și să-și provoace mintea, cât mai mult.

    Exemplul lui Jung, a fost adaptat de-a lungul timpului, fie că a fost vorba de un loc, în care omaneii se izolau, sau de un anumit ritual pe care-l urmau, persoane care au ajuns să scrie lucrări importante, în diverse domenii au înțeles ce înseamnă munca profundă și cum să o pună în aplicare.

    Definiția oferită în această carte a muncii profunde este următoarea: activitățile profesionale îndeplinite într-o stare de concentrare lipsită de perturbări, care îți împing capacitățile cognitive până la limită.

   Un alt exemplu interesant, este cel al lui Mark Twain care a scris mare parte din "Aventurile lui Tom Sawyer" într-un șopron din New York, unde își petrecea vara, biroul său era atât de izolat de locuința principală încât familia sa sufla într-un corn pentru a-l anunța ora mesei.

    Woody Allen între anii 1969 și 2013 nu a deținut un computer, scrieriile sale realizându-se pe o Olympia SM3, o mașină de scris nemțească.

    Am rămas plăcut surprinsă de modul, în care este structurată această carte, de poveștile bine documentate și prezentate, de reguli bine puse la punct, pentru a te face pe tine (cititorul) să alegi prorpia cale prin care poți realiza munca profundă. 

    Cartea este structurată în două părți, prima intitulată:ideea, iar cea de-a doua intitulată:regulile pe parcursul lecturii, suntem introduși în conceptul de muncă profundă, de diversele moduri, în care oamenii percep acest concept și cum îl adaptează companiile, în special la cererile societății moderne. 

    Ce mi-a plăcut și mai mult la această carte, a fost faptul că nu am avut doar opinii, cu privire la munca profundă realizată într-o completă izolare ci și opinii despre munca profundă, realizată într-un mediu plin de perturbări, fără a fi nevoit să te deconectezi de la rețele de socializare sau să te desparți de tehnologie.

    Personal am avut foarte multe de învățat din această carte și m-a ajutat să-mi dau seama unde am greșit atunci când încercam să mă concentrez pe un lucru, dar mintea îmi era în altă parte, am învățat cât de importantă este concentrarea și am încercat încet, încet să aplic câteva sfaturi în rutina mea de zi cu zi. M-a ajutat foarte mult, luarea unei pauze de la rețelele de socializare și concentrarea pe o perioadă de 1 oră sau 2 pe sarcina pe care o aveam de îndeplinit. M-a ajutat și mai mult să-mi închid telefonul în acest interval. Dacă aveți probleme de concentrare, atunci când trebuie să întreprindeți un lucru, vă recomand din suflet să citiți această carte și să încercați să aplicați regulile din ea. Cu timpul o să vă fie din ce, în ce mai ușor să vă despărțiți de tehnologie și să realizați munca profundă un timp mai îndelungat de 1 oră sau 2. 

    Mă bucur că am avut ocazia să citesc această carte, a picat chiar la țanc pentru mine, deoarece mă chinuiam de câteva luni cu problemele de concentrare, dar am înțeles cum pot să controlez aceste probleme și cel mai important am înțeles că nu sunt singura care se confruntă cu ele, că personalități marcante au avut dificultăți în a întreprinde munca profundă și că încet, dar sigur fiecare dintre noi putem să le călcăm pe urme dacă ne stabilim prioritățile și ne stimulăm gândirea.

Nota mea 5/5



1 comment:

  1. O carte excelenta pentru intelegerea conceptului de munca profunda versus munca superficiala, atat de intalnita in ziua de azi.
    5 stele!

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates