.

20 June 2016

Recenzie: Daredevil-Neînfricatul

Un copil zglobiu ca toți copiii, Matt face parte dintre aceia care cred în bine și care, poate de aceea, sunt ținta predilectă a celor care se cred stăpânii lumii. Un accident cumplit, căruia îi cade victimă pe când încearcă să salveze viața unui bătrân, îl răpește definitiv vederea. În loc ca acest lucru să îl înfrângă, Matt descoperă în sine o putere ce depășește orice așteptare. Voința și inteligența sa ieșite din comun îl ajută să profite de pe urma acuității supranaturale a simțurilor rămase pentru a face ca lumea să devină un loc mai bun și mai sigur. Misiunea nu e deloc ușoară, căci piedici sunt la tot pasul. Însă primul lucru pe care îl învață un orb este cum să nu se împiedice. Iar Matt nu e un orb ca toți ceilalți.

Gândurile mele (Simona): În urmă cu foarte mult timp pe când eram fascinată de aceste personaje cu puteri care mai de care mai interesante am avut ocazia să îl observ printre ele şi pe Daredevil. Succint ce-i drept îşi face apariţia foarte puţin printre personajeşe universului Marvel, discret cum ne-a obişnuit şi în povestea sa. Numele său adevărat este Matt, iar povestea acestui tânăr băiat este marcată de absenţa mamei şi încercările repetate ale tatălui său de a ieşi din cercul mafiot care îl sponsoriza ca boxeur. Cariera tatălui său îşi atinsese apogeul, dar datorită "ajutorului" primit din umbră reuşeşte să se menţină încă în top. Cu toate acestea preţul plătit este mult prea mare. El trebuind să acţioneze ca un cămătar al mafiei şi să facă rost de banii datoraţi de persoanele naive, disperate sau mult prea sărace, indiferent de mijloace. Când tatăl lui Matt vrea să iasă din acest cerc vicios este ucis, iar băiatul se vede nevoit să se descurce singur într-o lume în care nu se mai poate baza nici măcar pe cel mai important dar din lume: vederea.

Într-un act eroic de a salva un bătrân orb din faţa unei camionete ce transporta butoaie cu acid, ironia face ca Matt să-şi piardă vederea întrucât acele butoaie ajung să se răstoarne peste el. Rănit şi descumpănit de lucrurile care se întâmplă în jurul său, Matt ajunge să-şi piardă cumpătul şi speranţa, dar întâlneşte un orb la fel ca el care-l ajută cum să înveţe să audă şi să simtă fără să vadă. Îl învaţă că dizabilitatea lui este darul ce i-a fost oferit şi îl transformă într-o veritabilă maşinărie de luptă şi rezistenţă.

După moartea tatălui său Matt vânează încet, încet unul câte unul pe călăii tatălui său! Doar că o mare greşeală este comisă de către Matt, iar o viaţă nevinovată cade pradă ghearelor morţii. Tânărul băiat trebuie să înveţe cum să trăiască având pe conştiinţă o viaţă nevinovată şi încet încet planurile sale se îndreaptă pe drumul dorit de la început, pe drumul Facultăţii de Drept.

Întâlnim un Matt ajuns la maturitate, un Matt mai calm mai calculat, care nu se mai lasă atins uşor den greutăţile pe care viaţa i-le aruncă ci le ia rând pe rând şi le rezolvă pas cu pas. Aici o cunoaşte pe Elektra şi deşi Matt este avertizat să nu se apropie de ea acesta refuză să plece urechea la ce spun alţii şi îşi ascultă inima pe care a refuzat să o mai asculte de atâţia ani.

Daredevil a fost dintodeauna în Matt, doar că el este singurul care-l poate scoate la suprafaţă pe acel erou neînfricat ce-şi poate folosi simţurile mul mai pregnant decât principalul dintre ele. Am fost foarte încântată când acest personaj a apărut pe ici pe colo în universul Marvel şi deşi nu este considerat ca făcând parte din el, mi-se pare incredibilă ideea celor care au creeat acest personaj. Copii aveau nevoie de un asemenea personaj, care în ciuda unei dizabilităţi reuşeşte să ducă o viaţă normală şi mai presus de asta să devină şi supererou. Vă recomand din suflet această carte, Daredevil este unul dintre personajele mele de suflet şi mă bucur enorm că am aflat o parte din povestea şi misterul său.

Doresc să mulţumesc Lex Comics pentru această şansă! Vă las ataşat link-ul de unde puteţi comanda acest volum click.