Social Icons

.

01 June 2015

Review: Anna în veşmânt de sânge de Kendare Blake

ANNA ÎN VEŞMÂNT DE SÂNGE
de Kendare Blake

http://www.ledabooks.ro/index.php?dispatch=products.view&product_id=618Produs publicat de Editura LEDA în Martie 2015
Gen: Fantasy/Literatura de divertisment/SF
Tip copertă: Broşată
Număr de pagini: 320
Sinopsis:

  Cas Lowood a moştenit o vocaţie neobişnuită: uciderea celor morţi.

 La fel ca tatăl său, Cas străbate ţara în lung şi-n lat împreună cu mama lui, o vrăjitoare inofensivă, şi cu pisica lor, care simte prezenţa duhurilor. El cercetează legende şi folclor local, încercând să ţină pasul cu morţii criminali, evitând lucrurile enervante precum viitorul şi prietenii.

  Când ajung într-un oraş necunoscut căutând o fantomă pe care localnicii au botezat-o Anna în Veşmânt de Sânge, Cas se aşteaptă ca totul să decurgă conform planului: urmăreşte, vânează, ucide.
În schimb, el descoperă o fată prinsă într-o urzeală de blesteme şi mânie, o fantomă cum nu a mai înfruntat niciodată. Încă mai poartă rochia pe care a îmbrăcat-o în ziua din 1958, când a fost ucisă cu sălbăticie, o rochie odată albă, acum şiroind de sânge. De când a murit, Anna i-a ucis pe toţi cei care au îndrăznit să păşească în casa părăsită, în stil victorian, în care locuise.

  Însă lui, dintr-un motiv oarecare, îi cruţă viaţa.



Mulţumesc Editura LEDA pentru şansa de a citi această carte. 
"Anna în veşmânt de sânge" poate fi comandată de AICI.

Părerea mea:

  Wow... Interesantă carte, frumoasă acţiune şi încântătoare personaje. Mi-a plăcut enorm de mult şi nu doar pentru că iubesc cărţile cu fantome ci şi pentru că a fost plină de acţiune înfricoşătoare împletită cu momente horror şi iubire. Cred că autoarea Kendare Blake mi-a dedicat mie, personal această poveste, deoarece este pe gustul şi plăcerea mea, fiind perfectă din toate punctele de vedere. Nu cred că am destule cuvinte pentru a exprima sentimentele trăite citind-o. Iar despre copertă pot să spun că m-a atras încă din primul moment în care am văzut-o. Combinaţia dintre alb-negru şi petele mici de roşu te atrag, te fac curios şi o doreşti încă din prima clipă.

"Calmul se aşterne asupra ei ca o pătură. Îi acoperă melancolia şi tăcerile şi dorinţele de altceva, diferit. O mie de argumente mi se îngrămădesc în gât, dar îmi încleştez dinţii, oprindu-le acolo.
 Nu suntem copii, niciunul dintre noi. Nu credem în basme. 
Şi chiar dacă am crede, cine am fi? În niciun caz Făt-Frumos şi Frumoasa Adormită........"
  
    În "Anna în veşmânt de sânge" întâlnim peronaje interesante şi empatice, protagonişti puternici puşi în situaţii incredibile pline de suspans de magie albă şi neagră(voodoo), cu fantome, orori, dar îşi face apariţia şi iubirea, care deobicei face minuni. Chiar dacă au existat unele momente terifiante, imagini horror, fantome plimbăreţe ca nişte zombi- povestea sălbatică te prinde în mrejele ei şi te ţine în suspans până la sfârşit.

"..... Eu le retez capetele victimelor mele, iar Anna trage de piele până se rupe, 
frânge oasele ca pe crengile verzi, în bucăţele tot mai mici.
 Probabil că am fi dragonul afurisit şi zâna cea rea. Ştiu asta. Dar tot trebuie să-i spun.
- Nu e corect.
Buzele Annei se arcuiesc într-un zâmbet. 
Ar fi trebuit să fie unul amar- ar fi trebuit să fie un rânjet- dar nu e. 
- Ştii ce eşti tu, nu-i aşa? mă întreabă. Tu eşti mântuirea mea. 
Calea mea spre ispăşire. Ca să plătesc pentru tot ce am făcut."

     Încă de la început suntem puşi în plină acţiune de vânătoare şi ucidere a unei fantome, autostopistul. O astfel de introducere care încă din start, te prinde, te ţine încordat şi totodată te face curios, este ceea ce are nevoie o carte pentru a fi perfectă şi pentru a-l atrage pe cititor. Din acel moment îţi dai seama că ai pus mâna pe o comoară şi că nu ai de gând să o laşi din mână până nu o vei devora, indiferent dacă te prinde dimineaţa.

"Privesc apa Lacului Superior, întinsă lângă oraş ca un câine adormit. Tata spunea mereu că apa îi face pe morţi să se simtă în siguranţă. Nimic nu îi atrage mai mult. Nici nu îi ascunde mai bine."

     A trecut ceva timp de când nu am mai citit un roman cu un personaj principal masculin. Cas este un tânăr uimitor, puternic, independent, deştept, amuzant şi surprinzător de "cu capul pe umeri". El s-a obişnuit deja cu viaţa lui, de genul- ucide fantomele, împachetează şi pleacă în alt loc în care o fantomă trebuie exterminată. S-a mutat de atâtea ori încât nu a avut timp să îşi facă prieteni iar la şcoală este mereu, tipul cel nou. El este un vânător de fantome foarte curajos şi puternic, le umăreşte şi le ucide cu pumnalul primit moştenire de la tatăl său. Tatăl său a fost şi el un vânător de fantome dar a fost ucis de ultima pe care o vâna iar Cas se simte responsabil să o găsească şi să o ucidă. Cu ajutorul unui prieten de-al tatălui său, Cas dă de o fantomă puternică care ucide tot ce intră în casa unde locuieşte. Este hotărât să o nimicească dar când o întâlneşte pe fantoma, Anna, îşi dă seama că ea nu este ceea ce pare. Cas încearcă să descopere mai multe despre ea, venind zilnic să o vadă şi să îi pună întrebări, sperând că într-o zi va afla misterul prin care ea a ajuns o fantomă ucigaşă.

"Ea nu e deloc aşa cum m-am aşteptat, cu toate că, după ce am văzut-o, 
mi-e greu să-mi amintesc la ce m-am aşteptat. 
Poate am crezut c-o să văd o fată tristă, înspăimântată, care omoară doar de frică şi de nefericire. 
Am crezut c-o să se repeadă în jos pe scară într-o rochie albă cu o pată roşie la guler. 
Am crezut c-o să aibă două zâmbete, unul pe faţă şi unul la gât, umed şi roşu. 
Am crezut c-o să mă întrebe ce caut în casa ei, după care o să se abată 
asupra mea cu dinţi ascuţiţi ca briciul."

     Mi-a plăcut mult de fantoma, terifiantă, Anna. Drăguţă, inocentă, dulce şi totodată acră, prinsă în acea casă de un blestem şi o magie neagră, cu o poveste tragică, îmbrăcată într-o rochie de bal plină de sânge. Ea este destul de înfricoşătoare dar umanitatea din ea, duioşia şi crima care a înlănţuit-o, te fac să o iubeşti şi să îţi fie milă de ea. Anna, este posedată de o magie neagră care o face înfricoşătoare, ucide şi rupe corpurile în bucăţi dar pe Cas îl lasă în viaţă, ba chiar îl şi ajută.
    Personajele care le dau viaţă lui Thomas şi Carmel sunt drăguţe şi interesante. Ei devin prietenii lui Cas şi îl ajută în lupta sa cu noua fantomă ucigaşă care bântuie şi face ravagii în oraş. Ei formează un cuplu drăguţ, se completează şi se potrivesc uimitor de bine, chiar dacă ea este regina liceului iar el este un elev simplu, neîngrijit, fără nicio importanţă.

    Kendare Blake scrie ireproşabil, purtându-ne într-o lume nouă, diferită şi misterioasă , dând viaţă unor personaje vii dar stranii creând o conexiune între cititor şi lumea ireală a fantomelor. Ea ştie cum să te ţină în suspans cu o poveste fabuloasă care este totodată înfricoşătoare şi emoţionantă, niciodată plictisitoare.

"- Nu mi se pare corect să nu ai de ales, îmi zice, parcă descifrându-mi gândurile. 
Dar şi când ai toate posibilităţile de alegere la îndemână nu e prea uşor, de fapt. 
Când eram vie, niciodată nu reuşeam sămă hotărăsc ce vreau să fac, ce vreau să ajung. 
Adoram să fac fotografii; îmi doream să fac fotografii pentru un ziar. 
Adoram să gătesc; îmi doream să mă mut în Vancouver şi să-mi deschid un restaurant. 
Aveam un milion de visuri diferite, dar niciunul dintre ele nu era mai puternic decât toate celelalte. 
Până la urmă, probabil că ele m-ar fi paralizat. 
Aş fi ajuns să rămân aici şi să administrez pensiunea asta."

Recomandare:

   Trebuie să o citiţi. Este o carte complexă, cu o acţiune intensă şi suspans la tot pasul. Citeşte "Anna în veşmânt de sânge" şi îţi garantez că nu vei regreta. Te va surprinde, te va tulbura, te va acapara şi îţi va răscoli sufletul, vei vrea mai mult şi vei dori să afli continuarea.





2 comments:

  1. Foarte frumoasă recenzia ta ! Și eu am citit această carte și mi-a plăcut enorm. M-a impresionat felul cum Anna încerca să se controleze , blestemul care era aruncat asupra ei ,iar finalul a fost extraordinar. Nu îmi venea să cred ce citesc ... Abia aștept să vad ce se întâmplă în următorul volum <3

    ReplyDelete
  2. Foarte frumoasa recenzia ! Mi-am achizitionat si eu aceasta carte si abia astept sa o citesc ! Am fost putin sceptica in privinta ei ,deoarece am auzit multe pareri negative ,dar articolul scris de tine mi-a alungat orice dubiu .

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates