.

02 January 2013

Review: Mr. Nobody (2009)

Descrierea filmului:

În anul 2092, Nemo în vărstă de o sută optsprezece ani îşi spune povestea vieţii în faţa unui reporter. El nu este explicit, de multe ori gândindu-se că are doar treizeci și patru ani. Dar povestea lui devine tot mai confuză după ce el nu se concentreză pe vârsta lui actuală. El relatează povestea vieţii sale, în trei plane diferite: de la vârsta de nouă ani (atunci când părinții săi au divorțat), vârsta de șaisprezece ani și vârsta de treizeci și patru de ani. Aspectul confuz al acestei poveşti este acela că Nemo intercalează poveştile, care se schimbă la fiecare vărstă în funcţie de decizia, pe care acesta o ia. O cale din viaţa lui este căsătoria cu Elise o femeie deprimată, care nu a putut să treacă peste dragostea sa din adolescenţă, un tip numit Stefano. În adolescenţă, aceasta la pus pe Nemo să jure că la moartea ei acesta îi va împrăştia cenuşa pe Marte. A doua viaţă este cea, în care se căsătoreşte cu Jean. Aceştia duc o viaţă de lux, dar şi de plictiseală...

"I don't know the future, therefore I cannot make a decision. Now that I know the future I still cannot make one"

Mr. Nobody a fost un film, care ma făcut să mă întreb dacă oare este posibil ca destinul să existe cu adevărat. La modul că…se poate să fim puşi într-un anumit loc, într-un anumit moment ca să întâlnim persoana iubită, predestinată nouă? Filmul acesta ma făcut să sper că aşa o fi.
Acest băieţel de nouă ani este pus în faţa unei alegeri imposibile, o alegere pe care nimeni nu ar trebuii să o facă şi anume: Să alegi între mama şi tatăl tău!

Nemo a avut de ales şi de aici pleacă dilema acestui film, aceea de a cunoaşte viitorul, de a cunoaşte greutăţile, posibilităţile, vieţile, pe care le poţi schimba dacă alegi pe cineva. Odată ce băieţelul ştie ce se va întâmpla, acesta este incapabil să aleagă, este incapabil să se lase purtat în oricare dintre lumile acelea, aşa că preferă să aleagă o cale necunoscută lui, o cale despre care nici măcar el nu ştie nimic.

Când nu poţi să prevezi viitorul lucrurile sunt mai simple, dar în acelaşi timp şi foarte complicate, pentru că nu ştim la ce să ne aşteptăm. Totuşi un singur lucru ar rămâne neschimbat în toate cele trei vieţi şi anume această femeie Anna. În toate cele trei vieţi, acesta o întâlneşte pe ea în diferite ipostaze, câteodată ca marea lui dragoste, alteori ca o femeie care îi zâmbeşte discret…

Destinul lor este legat într-un mod extraordinar de imposibil şi dulce. Am savurat fiecare minut, parcă nu puteam să-mi dezlipesc ochii din acel ecran ( şi nu doar pentru că actorul era incredibil de drăguţ ) :)).

Sper din tot sufletul să vă uitaţi şi voi la film, dacă nu aţi făcut-o deja şi să-mi împărtăşiţi impresia voastră. Este un film foarte complex, pe care sincer nu ştiu cum să-l povestesc…vorbeşte de la sine, asta e tot ce pot să spun!

Actorul principal:
Nemo la 9 ani
Nemo la 15 ani